ALT CONCURS, ACEEAȘI EXCELENȚĂ. Directorul executiv al AJOFM Hunedoara, Georgeta Angelica Tomuța, și-a reconfirmat valoarea!
În urma unor decizii judecătorești cel puțin dubioase, directorul executiv al Agenției Județene a Ocupării Forței de Muncă (AJOFM) Hunedoara a rămas, acum circa două luni, fără loc de muncă.
Concursul pe care l-a susținut la București, în primăvara anului trecut, a fost contestat în instanță de USR, via Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), pentru niște chestiuni de formă, neimputabile candidatei. N-a interesat pe nimeni rezultatul excelent (peste 90 de puncte din 100) obținut de candidată, în timp ce alți aspiranți la posturi de conducere a instituțiilor publice se făceau de „mândră minune” la propriile examene, punând talpa în obrazul susținătorilor politici.
Cum doar în justiția dâmbovițeană se poate întâmpla, din patru directori care și-au ocupat posturile prin aceeași procedură, Tomuța a tras lozul necâștigător și, spre deosebire de colegul ei de la Giurgiu, de exemplu, i-a fost invalidat rezultatul examenului.
Prevederile legale, la fel de neînregulă ca și soluțiile diferite date de Instanțe diferite pe spețe identice, au făcut ca Tomuța să piardă nu doar postul de conducere, ci chiar locul de muncă, „plonjând” direct în categoria șomerilor.
Ce va fi fost în sufletul unui specialist cu vechime de 30 de ani în instituția pe care ajunsese să o conducă, pus în această situație, nu pare să le pese nici justiției, nici politicienilor cu aere de vătafi pe tarla, care joacă „alba-neagra” cu soarta profesioniștilor.
Trebuie că a fost greu de îndurat, mai ales că AJOFM Hunedoara a avut, în pandemie, provocări uriașe legate de măsurile legislative excepționale, plus cele care au fost determinate de situația minerilor din Complexul Energetic Hunedoara (CEH), pe care funcționarii din instituția condusă de Tomuța le-au rezolvat operativ și profesionist. Întreg colectivul a înțeles urgențele și a investit în muncă timpul liber, uneori chiar timpul de somn, după modelul directoarei lor.
Dacă mai adăugăm și performanța directoarei de a aduce, în perioada pandemiei, nu doar coordonând efortul colegilor, ci și prin participare proprie, 5 milioane de euro, fonduri europene pentru calificarea unor categorii de hunedoreni necalificați și/sau slab calificați, completăm imaginea profesionistului ale cărui fapte bune nu trebuie să rămână nepedepsite de un sistem cu decizii aleatorii.
Și, după ce muncești pe rupte, după un rezultat excepțional la un concurs deloc facil, să te trezești șomer, cu incertitudinea zilei de mâine, în fața eventualității de a susține contestații și procese cu termene enorme de rezolvare!
Sigur că mulți oameni nu-și revin cu una cu două dintr-un asemenea șoc.
N-a fost cazul directoarei Tomuța care, conștientă de propria valoare profesională, s-a înscris la un nou concurs pentru ocuparea postului de director executiv la AJOFM Hunedoara. L-a luat din nou, obținând un punctaj puțin mai mare decât cel anterior, așa cum rezultă de pe site-ul oficial și puteți vedea în facsimilul atașat aici.
Georgeta Angelica Tomuța a reconfirmat!
Contactată de redacția Replica, directoarea cu note excepționale obținute în două concursuri, nu a dorit să comenteze speța. Ne-a declarat doar atât: „Pe profesia mea, pe ce știu că am în cap, după 30 de ani de muncă în AJOFM, mă încumet să dau 100 de examene, cu câte 100 de contracandidați”.