A crescut cererea de cărți în timpul epidemiei. Pentru care categorie de vârstă au fost epuizate stocurile online

Libris.ro, cea mai mare librărie online din România, a anunţat joi că a înregistrat în perioada stării de urgenţă (15 martie -15 mai) vânzări cu 81% mai mari la cărţile pentru copii, în timp ce vânzările de jocuri au crescut cu 66%, iar cele mai vândute cărţi pentru copii au fost „Aventurile lui Tom Sawyer”, de Cele mai vândute titluri: „Aventurile lui Tom Sawyer”, „Jocuri pentru copii inteligenţi. Carte de activităţi +3 ani” şi „Bufniţa care se temea de întuneric”, „Jocuri pentru copii inteligenţi. Carte de activităţi +3 ani” şi „Bufniţa care se temea de întuneric”, de Jill Tomlinson.

„Libris.ro, cea mai mare librărie online din România, a înregistrat în perioada stării de urgenţă (15 martie -15 mai 2020) vânzări cu 81% mai mari la cărţile pentru copii, în timp ce vânzările de jocuri au crescut cu 66%. Creşterea raportată la aceeaşi perioadă din 2019 a fost uniformă pe toate categoriile de vârstă, cu interes remarcabil faţă de cărţile de activităţi şi caietele de scriere şi grafisme, folosite de părinţi ca suport pentru continuarea procesului educaţional înterupt odată cu închiderea grădiniţelor şi şcolilor”, arată compania într-un comunicat.

Ponderea produselor adresate celor mici în total vânzări pe Libris.ro a ajuns în ultimele două luni la 23%, faţă de 18% cât reprezentau cumulat cărţile pentru copii şi jocurile în perioada similară a anului trecut.

“Implicarea activă a părinţilor în procesul educaţional al copiilor a crescut semnificativ. Adulţii din familie au fost puşi în situaţia de a prelua o parte din responsabilităţile cadrelor didactice. Astfel, mulţi părinţi au dorit să completeze lecţiile online şi s-au implicat în activităţi suplimentare alături de copiii lor”, consideră Laura Ţeposu, CEO Libris.ro.

În topul celor mai vândute 15 volume pentru copii se regăsesc titluri clasice de aventuri, alături de cărţi cu activităţi de învăţare prin joc şi materiale educative care completează procesul de educaţie.

„Preocuparea părinţilor pentru asigurarea unui context prielnic pentru educaţie şi dezvoltarea celor mici a fost evidentă prin prisma achiziţiilor făcute. Închiderea şcolilor şi grădiniţelor şi migrarea către lecţiile online au schimbat într-un timp extrem de scurt modul obişnuit de predare. Fie că vorbim despre lecturi captivante sau despre cărţi cu resurse şi activităţi educative, părinţii au căutat soluţii alternative pentru a menţine interesul copiilor faţă de acumularea de cunoştinţe sau deprinderi”, adaugă Laura Ţeposu.

Cele mai vândute cărţi de copii au fost: „Aventurile lui Tom Sawyer”, de Mark Twain, „Jocuri pentru copii inteligenţi. Carte de activităţi +3 ani”, „Bufniţa care se temea de întuneric”, de Jill Tomlinson, „Micul Prinţ”, de Antoine de Saint-Exupery, „Caiet de scriere – Învăt să scriu cifre (Mă pregătesc să merg la şcoala 2)” şi „Caietul meu de îniţiere în grafică 3-4 ani”

Topul autorilor de carte pentru copii este condus de Jill Tomlinson, Alec Blenche, Erin Hunter, Roald Dahl şi Ioana Chicet-Macoveiciuc.

Doi autori români sunt în primele 15 poziţii: „Dumbrava minunată”, de Mihail Sadoveanu, şi „Mă pregătesc să fiu şcolar – Caiet de scriere 2 – Semne grafice. Matematica şi explorarea mediului”, de Buzenschi Lucica.

„Este interesant că avem doi autori români contemporani în top. Prin aventurile personajelor lor, cei mici învaţă şi descoperă lucruri despre lume. Sunt cărţi pe care le preferă copii, care nu au legătura neaparat cu bibliografia şcolară, ci sunt o alegere de plăcere care invită copiii la descoperire şi la drag de lectură de dragul lecturii”, mai spune Laura Ţeposu.

De asemenea, cele mai vândute jocuri au fost cele clasice, de îndemânare şi puzzle-uri.

Starea de urgenţă a reunit familia în jurul unor jocuri clasice, precum Păcălici Scărpinici, Remi Clasic sau Nu te supăra. Jocurile de îndemânare au fost de asemenea foarte căutate, în timp ce puzzle-urile cele mai populare trimit cu gândul la vacanţe şi călătorii, spun reprezentanţii Libris.ro.

„Jocurile alese de părinţi se încadrează, cum era şi normal, în două direcţii: pe de-o parte jocuri care să le capteze atenţia şi să îi implice într-o activitate independentă de creaţie sau de gândire, cu efect spre limitarea timpului petrecut în faţa ecranelor, iar pe de altă parte, jocuri în care familia se implică activ –jocuri de societate sau boardgames, care asigură conectarea adult –copil”, completează Laura Ţeposu.

Fondată în 2009, Libris.ro este o afacere 100% românească şi cea mai mare librărie online din România. În 11 ani de la înfiinţare, librăria online Libris.ro a expediat peste 3 milioane de comenzi către milioane de români din întreaga lume. Peste 190.000 de titluri de carte stau la dispoziţia cititorilor, alături de jocuri pentru copii, board games, muzica, filme şi cadouri.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *