Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60% în primele trei luni

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anunţat, joi, că aproape 500 români s-au adresat centrului în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluţii amiabile în relaţia cu băncile şi IFN-urile, cu 60% mai mult decât în acelaşi trimestru al anului trecut. Centrul a anunţat că îşi va mări echipa de conciliatori.

În 2018, în aceeaşi perioadă, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Rezultatele din primul trimestru indică o creştere semnificativă a numărului total de cereri şi confirmă estimările de la începutul anului.

”Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creşterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. Cei patru conciliatori nou-veniţi sunt specialişti în drept şi în domeniul financiar-bancar”, se arată în comunicat.

Astfel, Alina Radu este avocat specializat în drept bancar, negocieri şi finanţări, cu o practică de peste 20 de ani şi stagii de pregătire în SUA sau la Universitatea din Cambridge.

Cosmin Vasile este avocat specializat în drept bancar şi Membru în Comisia de Soluţionare a Disputelor International Bar Association, cu pregătire în arbitraj dobândită în mai multe instituţii de învăţământ internaţionale.

Sebastian Guţiu este avocat specializat în drept bancar, cu practică de peste 10 ani şi pregătire post-universitară în Austria şi Statele Unite.

Alexandru Ambrozie este avocat cu expertiză de peste 15 ani în dreptul bancar, piaţa de capital şi dreptul penal al afacerilor.

”Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluţii alternative la instanţă, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii şi instituţiile financiar-bancare. În plus, creşterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori”, a declarat un membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, Alexandru Păunescu.

El a subliniat că, pe de altă parte, se aşteptă ca această creştere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată şi de o creştere a numărului de cereri acceptate de comercianţi.

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse speţe în relaţia cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relaţiei consumatorilor cu IFN-urile.

”Numărul total de dosare constituite în T1 2019 a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relaţia cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menţionat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluţionat cu înţelegerea părţilor (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părţile nu s-au înţeles”, se arată în comunicat.

Totodată, 53 de cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, după sesizarea CSALB (comercianţii au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri soluţionate amiabil în relaţia cu băncile şi 4 cereri soluţionate amiabil de către IFN-uri.

Astfel, de la începutul anului, 108 consumatori s-au ”împăcat” cu băncile, prin intermediul CSALB, faţă de doar 74 în aceeaşi perioadă din 2018.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *