DAS Deva: Monitorizarea copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate

Direcția de Asistență Socială Deva a solicitat unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Deva date și informații cu privire la copiii care au părinți plecați la muncă în străinătate, dar și la cei care au revenit în țară după o perioadă de ședere în străinătate, alături de părinți, mai mare de un an.

 

Informațiile sunt necesare în vederea monitorizării modului de creștere și îngrijire a copiilor pe perioada absenței părinților, precum și a serviciilor sociale de care copiii pot beneficia.

 

Potrivit legii, școlile și grădinițele au la dispoziție 15 zile pentru a transmite DAS Deva datele și informațiile solicitate.

 

Concret, în perioada monitorizării, asistenții sociali vor efectua vizite periodice la domiciliul copiilor și vor urmări în mod deosebit evoluția acestora și adaptarea la noul mod de viață, modul în care sunt îngrijiți, starea fizică, performanțele școlare, dar și grupul de prieteni și anturajul fiecărui copil.

De asemenea, copiii vor putea beneficia de programe gratuite de consiliere psihologică, dacă, în urma evaluării, se constată că starea emoțională a acestora este afectată.

 

Anul acesta, 60 de preșcolari și elevi, între 3 și 18 ani, cu părinți plecați la muncă în străinătate au fost monitorizați de DAS Deva. Mai mult de 80% dintre aceștia se află în grija unui singur părinte (mama – în 63% dintre cazuri) și aproape o cincime, în îngrijirea bunicilor, fraților și surorilor mai mari, a mătușilor sau a altor rude.

Conform cifrelor raportate de unitățile de învățământ, în anul școlar trecut numărul copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate a scăzut cu 20% față de anul școlar 2022 – 2023.

 

 

 

Direcția de Asistență Socială Deva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *