Tunelurile pentru urși de pe A1, la faza autorizațiilor

Lucrările la tronsonul lipsă al Autostrăzii Vestului, ce leagă Margina de Holdea, au primit undă verde pentru continuare. Ministerul Transporturilor a emis recent autorizația de construire pentru segmentul ce va include celebrele „tuneluri pentru urși”, conform economedia.ro.

Lucrările au început în aprilie 2024, iar firma de construcții UMB, parte a asocierii câștigătoare a licitației, a demarat activitățile pe porțiunea de 9 kilometri lipsă dintre Lugoj și Deva. De atunci, echipele de muncitori au avansat în curățarea și nivelarea terenului, realizând în paralel drumurile tehnologice necesare pentru desfășurarea lucrărilor. În prezent, aproximativ 150 de muncitori sunt implicați în forajele necesare construirii unui pasaj care va traversa calea ferată Lugoj – Ilia.

Licitația pentru acest proiect a fost deblocată în octombrie 2022 de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar contractul a fost semnat cu asocierea formată din S.C. Spedition UMB S.R.L., S.C. Tehnostrade S.R.L., S.C. SA & PE Construct S.R.L., și EURO-ASFALT d.o.o., pentru suma de 1.826.845.634 lei fără TVA.

Segmentul dintre Margina și Holdea reprezintă una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură din vestul țării, având în vedere că DN68A este unul dintre cele mai aglomerate drumuri din zonă. Acesta este frecvent utilizat de șoferii de tiruri și autoturisme, fiind adesea supus unor lucrări de reparații.

Noua porțiune de autostradă va include două „tuneluri pentru urși”, cu o lungime totală de 2,13 km, formate din două galerii unidirecționale, fiecare având o platformă de 11,25 m. Aceste structuri sunt menite să faciliteze migrarea urșilor și altor animale sălbatice, contribuind astfel la protejarea biodiversității locale.

Finalizarea tronsonului Margina – Holdea este programată pentru august 2026, cu termenul de decontare a facturilor prelungit până în decembrie 2026. După finalizarea lucrărilor, autostrada va permite un traseu neîntrerupt de la Nădlac până după Sibiu, la Boița, și va oferi conexiuni mai rapide spre Târgu Mureș și Cluj-Napoca.

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *