Probleme persistente pentru reconstrucția magistralei feroviare Simeria-Ghioroc: întârzieri și provocări
Reconstrucția magistralei feroviare dintre Simeria și Ghioroc se confruntă încă cu numeroase provocări după 6 ani de la începerea lucrărilor, dintre care 3 ani au fost afectați de întârzieri. Cele patru loturi de lucrări, semnate în 2017, au adăugat la seria depășirilor de termene ce caracterizează Coridorul Feroviar Rin-Dunăre.
”Simeria-Ghioroc: tot mai e (mult) de lucru după 6 ani din care 3 de întârziere. Cele 4 loturi de reconstrucție a magistralei dintre Simeria și Km 614/Ghioroc au contracte semnate din 2017 și se înscriu în trendul general al depășirilor de termene de pe vestitul Coridor Feroviar Rin-Dunăre.
„Traveler”, un coleg din comunitatea noastră, v-a pregătit câteva cadre excepțional filmate din dronă cu trei dintre cele mai importante zone rămase neterminate: Bătuța, Sălciva și Brănișca.
La Bătuța, deși tunelul de 700 metri executat de WeBuild este gata, obținerea hârtiilor pentru defrișarea unor tufe de la intrarea estică (dinspre Simeria) a blocat timp de 5 ani consolidările de pe versanți. Așa cum se vede, una din consolidări a ajuns la cotă, dar mai e mult de muncă la cealaltă”, transmite ASociația Pro Infrastructura, pe pagina de facebook.
Există speranțe că varianta Bârzava-Vărădia va fi deschisă în 2024 prin tunel, dar estimările sunt pesimiste, indicând 2025 ca dată mai realistă. Astfel, sectorul Bârzava-Ilteu va întârzia cu 4-5 ani.
“Se speră la o deschidere în 2024 a variantei Bârzava-Vărădia prin tunel, dar avem motive serioase să ne îndoim. Estimarea noastră rămâne 2025, așa cum am scris pe harta interactivă. Așadar, sectorul Bârzava-Ilteu va întârzia 4-5 ani.
O altă zonă critică este la Vărădia (nu apare în filmare), blocată 6 ani în arheologie. Deși aici sunt progrese recente cu strămutarea Cetății Vărădia, nu știm dacă firul nou va trece pe locul cetății în 2024.
La Sălciva, salba de tuneluri a Aktor mai are câțiva ani buni. Tunelul de peste 700 metri este săpat mai puțin de jumătate, la polată mai este mult de lucru, iar tunelul dinspre Arad este neatacat. Estimarea noastră este 2026 cu indulgență, deci tronsonul va întârzia 5-7 ani.
La Brănișca, salba de 3 poduri noi peste Mureș a fost blocată ani de zile de o linie electrică aparent greu de mutat și de arheologia de la Castrul Micia. Sperăm totuși că trenurile vor circula în 2024 pe noile poduri construite de FCC. Însă lotul nu va putea fi recepționat în acest an, așadar și aici vorbim de o întârziere de 4-5 ani”, mai arată Asociația Pro Infrastructura.
FOTO: Asociația Pro Infrastructura