Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează că utilizatorii din România continuă să fie ţintiţi de campanii de tip Smishing

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, joi, că utilizatorii din România continuă să fie ţintiţi de campanii de tip Smishing. În acest moment este în derulare o campanie care se foloseşte de imaginea DHL.

„Scenariul preferat de infractori în această perioadă rămâne cel al notificărilor prin sms legate de livrarea unor colete, aceştia folosindu-se de imaginea serviciilor de curierat pentru a păcăli potenţialele victime. Astăzi vă prezentăm o mostră de SMishing care se foloseşte de branding-ul DHL”, au transmis, joi, specialiştii DNSC.

Aceştia recomandă utilizatorilor să fie vigilenţi şi să analizeze cu atenţie informaţiile primite, înainte de a furniza date online.

De asemenea, specialiştii recomandă:

  • Asiguraţi-vă că sunteţi mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizaţi date sau efectuaţi plăţi
  • Evitaţi accesarea link-urilor sau ataşamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute
  • Evitaţi furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor link-uri venite prin sms, e-mail sau platforme de mesagerie! Tastaţi numele site-ului pe care doriţi să introduceţi astfel de date manual în browserul de internet, pentru siguranţă
  • Analizaţi cu atenţie corectitudinea gramaticală şi de exprimare a textului în limba română.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *