Guvernul a aprobat o OUG privind tichetele sociale pentru persoanele vulnerabile

„Guvernul a aprobat două dintre măsurile importante cuprinse în programul Sprijin pentru România. Este vorba de primă măsură, cea referitoare al tichetele sociale şi cea de-a doua măsură e cea cu privire la ajustarea de preţ aferentă contractelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile. În ceea ce priveşte tichetele sociale, valoarea tichetului social este de 250 lei aprobată de Guvern, odată la două luni pentru şase categorii importante de beneficiari care se află în risc de deprivare materială şi risc de sărăcie extremă. Prima categorie o constituie pensionarii cu venit net lunar sub 1.500 lei, numărul estimat al acestora este de 2,3 milioane. Persoanele cu dizabilităţi cu venit net lunar sub 1.500 lei, numărul estimat al acestora 400.000. Familii cu cel puţin doi copii în întreţinere cu venit net lunar pe membru de familie sub 600 lei, familii monoparentale cu venit net lunar pe membru de familie sub 600 lei, familii care au drept la ajutor social, potrivit Legii privind ajutorul social şi persoanele fără adăpost”, a explicat Marcel Boloş, la finalul şedinţei Guvernului.

El a mai spus că este la alegerea beneficiarului dacă optează pentru produsele alimentare sau masa caldă, iar distruirea tichetelor va fi făcută prin Poşta Română.

„Voucherul urmează să poată fi utilizat atât pentru achiziţionarea de produse alimentare. Aşa cum am informat şi în prezentările precedente, s-a lăsat libertatea aceasta a beneficiarilor de a alege din categoria produselor alimentare care va fi bunul de consum pe care îl vor folosi şi masa caldă care a rămas ca măsură alternativă, pentru că am avut un astfel de program adresat persoanelor vârstnice şi care a avut un succes destul de bun. Bugetul este aprobat în valoare de 3,1 miliarde lei, din care 50% sunt din fonduri europene şi diferenţa de 50% din bugetul de stat. Distribuţia va avea loc prin Poşta Română. Listele de beneficiari vor fi comunicate Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene de către Casa Naţională de Pensii şi Autoritatea Naţională pentru Plăţi şi Incluziune Socială. Urmează să derulăm procedura de achiziţie publică pentru selectarea unităţilor emitente şi apoi procedura pentru emiterea cardurilor, valabilitatea unui card este de la 1 iunie 2022 până pe 31 decembrie 2022”, a completat Boloş.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *