De ce aleg românii să își schimbe jobul

61% dintre români aleg să îşi schimbe jobul pentru un salariu mai mare şi peste 80% caută constant noi oportunităţi pe site-urile de joburi, arată un studiu realizat de către D&D Research la solicitarea platformei de recrutare online BestJobs, care arată că unul dintre domeniile care a suferit cele mai multe transformări pe fondul pandemiei a fost cel al recrutării.

„Unul dintre domeniile care a suferit cele mai multe transformări pe fondul pandemiei a fost cel al recrutării. Cu o piaţă a muncii în continuă schimbare în materie de oportunităţi, mod de lucru şi procese de recrutare, candidaţii dezvoltă şi ei noi tendinţe de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, privind comportamentul candidaţilor şi evoluţia pieţei muncii, arată că principalul motiv pentru care românii îşi schimbă locul de muncă, după cum declară 61% dintre participanţi, este obţinerea unui salariu mai mare”, precizează companiile.

Tot cu privire la schimbarea locului de muncă, 80,5% dintre candidaţii în căutare de noi oportunităţi aleg site-urile de locuri de muncă drept principală sursă de opţiuni.

Când vine vorba de mobilitatea angajaţilor pe piaţa muncii, motivele sunt diferite în funcţie de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white şi blue collar, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajaţii din aceste categorii aleg să plece dintr-o companie atunci când apar nemulţumiri privind relaţia cu colegii sau cu superiorii. În schimb, angajaţii din categoria gold collar aleg să facă o schimbare în parcursul profesional atunci când apar diferenţe între viziunea şi valorile personale şi cele ale companiei, în primul rând, dar şi când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări.

„Observăm anumite diferenţe de opinie între categoriile de angajaţi, în funcţie de nivelul lor de specializare – blue collar (categoria de angajaţi care nu prestează în birouri, ci manufacturier, n.r.), white collar (angajaţii de la birouri, n.r.) sau gold collar (angajaţii cu specializări superioare, n.r.)- însă majoritatea românilor indică salariul ca fiind criteriul principal pentru schimbarea jobului şi cei mai mulţi dintre ei ar vrea să ştie salariul într-o etapă cât mai incipientă din procesul de recrutare. Multe companii din România au făcut deja mai mulţi paşi către o transparentizare a salariilor publicate în anunţurile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apelează deja la această măsură au beneficiul de a-i atrage de la bun început doar pe acei candidaţi care sunt dispuşi să ocupe respectiva poziţie”, declară Dan Petre, business developer D&D Research.

Atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în oraşul unde locuiesc (64,5%), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea şi detalierea anunţurilor (60%) şi la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

Sentimentul candidaţilor despre piaţa locurilor de muncă. Aproape jumătate dintre români au observat că nivelul de muncă a crescut în timp ce salariile au stagnat.

Participanţii la studiu observă cum pandemia a adus modificări mari pe piaţa muncii, cea mai importantă dintre ele fiind posibilitatea de a lucra de oriunde, fapt care îi eliberează pe oameni de grija navetei şi de necesitatea găsirii unui loc de muncă în proximitatea casei.

Tot cu privire la efectele pandemiei, 43,9% dintre participanţii la studiu observă cum nivelul de muncă a crescut, însă remuneraţia a rămas aceeaşi.

Oferta de locuri de muncă este considerată suficient de variată, în special de către angajaţii din categoriile white şi gold collar. Tot aceştia consideră că există o potrivire bună între criteriile de angajare şi specializările lor, la polul opus faţă de blue collar, care consideră că cerinţele angajatorilor sunt greu de atins.

În plus, 71,6% dintre participanţi observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să îşi găsească un loc de muncă. Mai mult decât atât, doar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

Studiul mai arată şi că tinerii, în special absolvenţii cu studii superioare, nu îşi găsesc uşor un loc de muncă potrivit studiilor sau aşteptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ şi calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaţilor şi percepţia acestora despre evoluţia pieţei muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august. Studiul cantitativ s-a desfăşurat printr-un chestionar online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.058 de oameni.

BestJobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România, cu peste 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii şi peste 30.000 de joburi şi mii de freelanceri, agenţi de recrutare, coachi, mentori, terapeuţi, avocaţi şi alte tipuri de specialişti.

D&D Research este o echipă de psihologi şi sociologi care analizează comportamentele sociale şi aplicaţiile psihologiei în sfera de business.

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *