Jumătate dintre români consumă zilnic carne şi preparate din carne

Peste 90% dintre români integrează carnea şi preparatele din carne în meniul lor zilnic şi săptămânal, arată datele Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală, care precizează că valoarea medie a unei comenzi este de 235 de lei.

„Peste 90% dintre români integrează carnea şi preparatele din carne în meniul lor zilnic şi săptămânal. Aproape 70% preferă să cumpere carne proaspătă, iar 1 român din 4 consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziţionează carne din surse sigure şi cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult”, arată datele unui sondaj Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală.

Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%), iar cei mai mulţi o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendinţa spre un stil de viaţă mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani. În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenţi.

„Peste 45% dintre clienţii Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre bucăţile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, muşchiul şi picanha, cerută în special de clienţi expaţi. De asemenea, cei care comandă carne de caprine şi/sau ovine, preferă cotletele de berbecuţ şi muşchiul de capră, iar în topul specialităţilor comandate se află cârnaţii şi oasele cu măduvă”, a precizat Florian Mateiţă, fondator Obor21.ro.

Cei mai mulţi achiziţionează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile şi magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la ţărani), iar 7% de la ferme.

Atunci când cumpără carne de la ţară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferinţă în bucăţi mici. Alegerile confirmă tendinţa din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară şi cheltuielile inutile.

Provenienţa şi trasabilitatea produselor reprezintă de asemenea factori importanţi în decizia de achiziţie a cărnii şi preparatelor din carne de la ţară. Datele sondajului arată că 25% dintre respondenţi declară că îşi doresc informaţii clare despre provenienţă, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

„Anul acesta a adus o schimbare în comportamentul de achiziţie al clientului nostru. Acesta a optimizat permanent coşul de cumpărături, în funcţie de sezonalitate, dar şi de capacitatea sa de consum, preferând comenzile variate, mai dese, în detrimentul celor care ar presupune congelarea produselor. Astfel, printre cele mai comandate produse ale clienţilor recurenţi se numără cele de zahana şi specialităţile, frecvenţa comenzilor acestora nefiind afectată de sezonalitate”, a mai explicat fondatorul Obor21.ro.

Sondajul comandat de Obor21.ro a arătat şi că românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu provenienţă sigură şi o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureştiului, iar acesta este un argument suplimentar pentru a aloca un buget mai mare cumpărăturilor din această categorie. Astfel, jumătate dintre respondenţi ar plăti cu până la 20% mai mult faţă de preţul de supermarket pentru carnea proaspătă de la ţară, iar 25% sunt dispuşi să plătească chiar şi mai mult.

Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro este de 5, în timp ce media comenzii din perspectiva valorică este de 235 de lei.

„Ne aşteptăm ca finalul de an să aducă o creştere de 30% în cerere, atât în vânzările directe, prin platforma online proprie, cât şi prin partenerii noştri, băcănii şi magazine specializate, inclusiv HoReCa, cu care am extins colaborarea în această vară. Există o tendinţă tot mai clară de a consuma produse de o calitate superioară, cu etichetă curată, iar acest lucru se observă şi în procentul de clienţi noi care creşte constant”, a mai precizat Florian Mateiţă.

Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel naţional, în august 2021. Au participat 840 de respondenţi, 54% femei şi 46% bărbaţi, 60% cu venituri medii şi peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro.

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiţii de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoţită de certificat de calitate.

Fiecare etichetă conţine informaţii detaliate despre provenienţa produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum şi data sacrificării, data ambalării în vid şi data expirării produsului. Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menţionat pe etichetă).

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *