Ministerul Mediului lansează miercuri, în cadrul unui eveniment programat în faţa sediului instituţiei, programele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru anul 2021.
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor organizează miercuri, 21 aprilie, începând cu ora 9.00, evenimentul de lansare a programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru anul 2021.
Acţiunea va avea loc în faţa sediului MMAP şi va marca, de asemenea, startul etapei finale a competiţiei Best Electric Car in Romania 2021,urmând să fie expuse toate modelele electrice participante în competiţie.
Ministrul Mediului, Tancsoz Barna, a anunţat, luni, că în şedinţa de Guvern din această săptămână va fi prezentat bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu, iar acesta reprezintă un prim pas pentru pornirea programelor Rabla.
Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus demarează pe 26 aprilie, iar bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) va fi prezentat în şedinţa de Guvern de miercuri, existând un termen de cinci zile după aprobarea bugetului AFM, a declarat miercuri ministrul Mediului, Tánczos Barna, într-o conferinţă de presă. A fost totodată introdusă şi la Rabla Clasic interdicţia de a vinde maşina care a beneficiat de acest sprijin, care deja exista la Rabla Plus, după ce a constatat că au existat câteva încercări de a exporta în alte ţări maşinile care au beneficiat de Rabla Clasic.
“În şedinţa de Guvern din această săptămână doresc să prezentăm bugetul AFM, un prim pas necesar pentru a porni programele. Am spus în luna martie îmediat după aprobarea bugetului naţional că în cel mai scurt timp, cu respectarea procedurilor legale de consultare publică vom prezenta în şedinţa de Guvern bugetul AFM. El va fi aprobat miercuri astfel încât să putem lansa cât se poate de repede cele trei programe: Rabla Clasic, Rabla Plus şi Rabla Electrocasnice”, a declarat ministrul Mediului la Digi24.
El a menţionat că a fost dublat programul Rabla Plus, cel care finanţează maşinile cu motorizare plug in şi electrice.
“Am dublat bugetul pentru Rabla Plus, acel program care finanţează maşinile cu motorizare Plug-in şi motorizare electrică, am dublat practic şi numărul de maşini care vor beneficia de un sprijin şi cu siguranţă la sfârşitul anului vom vedea că acest trend se păstrează şi poate o să fie şi mai pozitiv şi mai benefic pentru mediu şi poate va fi nevoie şi de suplimentare de buget”, a explicat ministrul Tanczos Barna.
În cazul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional Rabla Clasic 2020-2024m acesta va avea anul acesta un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mare decât în 2020, care va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.
Vor fi majorate: prima de casare de la 6.500 lei la 7.500 de lei; ecobonus tehnologie hibrid (nu plug-in) de la 2.500 lei la 3.000 de lei; ecobonus GNC/GPL/emisii sub 96 g CO2/km de la 1.000 lei la 1.500 de lei.
Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin Rabla Clasic este de aproximativ 2.250 euro, deoarece ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.
În cazul Rabla Plus, Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024 va avea cel mai mare buget de la lansare – 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul trecut.
Programul păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice: 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.
Cu bugetul de anul acesta vor putea fi achiziţionate până la 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in.
news.ro