Comisia Europeană finalizează regulile pentru companiile din sectorul internetului
Uniunea Europeană ar putea interzice serviciile companiilor de tehnologie care nu respectă reglementările UE, a declarat comisarul pentru piaţa internă Thierry Breton publicaţiei germane Welt am Sonntag, în condiţiile în care Comisia Europeană finalizează regulile pentru companiile din sectorul internetului, transmite Reuters.
Breton va anunţa pe 2 decembrie noile proiecte de reglementări, cunoscute sub numele de Legea pentru Servicii Digitale şi Legea pentru Pieţele Digitale, împreună cu comisarul pentru Concurenţă Margrethe Vestager.
Regulile vor stabili o listă cu ceea pot sau nu pot face companiile online cu putere pe piaţă, obligându-le să îşi împărătşească date cu companiile concurente şi cu autorităţile de reglementare şi să nu îşi promoveze serviciile şi produsele incorect.
Noile proiecte de reguli vin în timp ce criticii giganţilor tehnologici americani, care includ companii şi organisme din industrie, pun la îndoială hotărârile UE împotriva Google, divizia grupului Alphabet, afirmând că nu i-au limitat comportamentul anticoncurenţial. Unii doresc ca autorităţile din UE să meargă mai departe decât să ordone companiilor să oprească astfel de practici.
Proiectul de reguli ar permite UE să interzică accesul companiilor sau a unei părţi din serviciile lor în blocul format din 27 de ţări, ca opţiune extremă. Până la adoptarea proiectului de reglementări, autorităţile de reglementare nu au puterea de a impune astfel de interdicţii.
„Regulile stricte trebuie să fie aplicabile. Pentru aceasta avem nevoie de arsenalul adecvat de măsuri posibile: amenzi, excluderea companiilor sau a unor părţi din serviciile lor de pe piaţa unică, insistăm să se divizeze dacă vor să păstreze accesul pe piaţa unică. Sau o combinaţie a tuturor acestora”, a declarat Breton pentru Welt am Sonntag
El a adăugat că aceste sancţiuni se vor aplica numai companiilor care nu respectă normele UE şi că cele mai dure măsuri vor fi utilizate numai în circumstanţe excepţionale.
Un semn al îngrijorării companiilor de tehnologie faţă de noile reglementări, Google a lansat luna trecută o strategie de 60 de zile pentru a atrage aliaţi în SUA care să se opună acestor proiecte.
news.ro