Reducerile la ofertele de cazare vor fi rare şi nesemnificative în acest an
Românii s-au relaxat în faţa pandemiei şi îşi doresc acum să călătorească, însă reducerile la ofertele de cazare vor fi rare şi nesemnificative în acest an, arată o analiză a agenţiei de turism Travel Planner, specializată în vacanţa de litoral în Bulgaria şi Grecia, care arată că 2020 este un an dificil atât pentru turişti, dar mai ales pentru hotelieri.
”Anul acesta este unul dificil atât pentru turişti, dar mai ales pentru hotelieri. Din punct de vedere financiar domeniul turismului a fost cel mai afectat, unităţile de cazare fiind închise pe durata măsurilor de urgenţă, inclusiv în prezent. În acelaşi timp, în noul context de sănătate, reprezentaţii hotelurilor sunt obligaţi să investească sume importante pentru a asigura confortul turiştilor şi a minimiza riscul răspândirii SARS COV 2. Dacă anii precedenţi turiştii se bucurau de oferte last minutes, în 2020 reducerile la ofertele de cazare vor fi rare şi nesemnificative”, arată o analiză a agenţiei de turism Travel Planner, specializată în vacanţa de litoral în Bulgaria şi Grecia.
România a încetat Starea de Urgenţă din data de 15 mai 2020, Bulgaria cu două zile mai devreme. În contextul stării internaţionale de sănătate, oficialii ai autorităţilor de turism din regiune tratează modul de traversare a graniţelor vizând atât confortul turiştilor, dar mai ales sănătatea acestora. Informaţii neoficiale arată că se caută o cale de a se traversa graniţele din regiune – România, Bulgaria, Serbia, Grecia – fără ca turiştii să aibă nevoie de un paşaport de sănătate aşa cum se discuta iniţial, păstrând în acelaşi timp un protocol care să minimizeze riscul de răspândire al SARS – COV-2.
Criza medicală a fost dublată de o criză financiară. În acest context se pune întrebarea dacă românii mai vor să călătorească. În egală măsură, preocuparea turiştilor este cum răspund hotelierii în a păstra siguranţa, oferindu-le, în acelaşi timp binemeritata relaxare, arată reprezentanţii agenţiei de turism.
”Românii s-au relaxat în faţa pandemiei. Acum sunt mai mult preocupaţi de aspecte financiare şi de măsuri de siguranţă luate de hoteluri. Dar cu siguranţă îşi doresc să călătorească în 2020. Aceasta ne arată numărul de telefoane pe care îl primim la agenţie şi turiştii care au ales să-şi amâne vacanţa tot în 2020”, a declarat Sebastian Constantinescu, administratorul agenţiei Travel Planner.
Reprezentantul agenţiei Travel Planner, specializată în vacanţa de litoral în Bulgaria şi Grecia, a mai precizat că turiştii sunt foarte preocupaţi de siguranţă. Din acest motiv, românii vor pune mare accent pe calitatea serviciilor şi pe distanţarea pe plajă şi în unităţile de cazare.
”Spre deosebire de anii trecuţi în care turiştii puneau accentul pe bugetul de călătorie, în 2020 românii sunt mai preocupaţi siguranţă şi de maniera în care hotelierii au amenajat hotelurile pentru siguranţa turiştilor. Pornind de la această premisă, anul acesta vor fi la mai mare căutare unităţile de cazare de patru şi cinci stele, cu plaje generoase şi amenajări care să păstreze condiţiile de securitate dictate de contextul actual”, arată agenţia.
Litoralul bulgăresc a fost în ultimii ani una din cele mai căutate opţiuni externe de concediu a românilor, deoarece staţiunile bulgăreşti oferă condiţii de vacanţă la un raport calitate preţ foarte bun. Industria ospitalităţii este dezvoltată în Bulgaria, ponderea turismului din PIB-ul ţării vecine este de 11%.
”În 2020 românii vor evita vacanţele cu avionul chiar dacă se deschide traficul aerian. Turiştii români vor prefera vacanţe pe litoral, cât mai aproape de casă pentru a ajunge cât mai repede la cei dragi în caz de urgenţă. Se vor lega mai degrabă turismul individual şi destinaţii care să le ofere flexibilitatea transportului pe cont propriu. Astfel, anul acesta se vor alege mai degrabă staţiunile din nordul Bulgariei, insulele din nordul Greciei şi plaja din Turcia cu ieşire la Marea Egee”, arată agenţia de turism.
Mai mult ca în alţi ani, românii vor alege pentru vacanţă destinaţii cât mai aproape de casă, dar care să le ofere toată siguranţa şi relaxarea bine venită după perioada de izolare socială. Un argument important pentru a alege vacanţa în Bulgaria este faptul că această ţară a ţinut foarte bine sub control pandemia.
”Cu mai puţin de 2.500 de cazuri confirmate şi doar 130 de morţi, Bulgaria este una dintre cele mai sigure destinaţii de vacanţă pentru toţi europenii la ora actuală”, afirmă Sebastian Constantinescu, reprezentantul Travel Planner.
El le recomandă anul acesta românilor să meargă în staţiuni precum Obzor, Albena, Balcic, Varna sau Sunny Beach. Acestea sunt la o distanţă de maxim 3 ore de condus faţă de Bucureşti, iar hotelurile de pe plajă sunt bine amenajate în contextul actual. În aceste staţiuni se găsesc hoteluri cu acces la plajă pentru familii şi care au spaţiu generos ce permite distanţarea.
Conceptul de all-inclusive se schimbă în Bulgaria
Hotelierii din Bulgaria au luat deja măsuri pentru a răsplăti turiştii cu vacanţe relaxante, implementând în acelaşi timp măsurile de protecţie împotriva răspândirii virusului SARS-COV-2. Astfel, reprezentanţii unităţilor de cazare din Bulgaria au luat măsuri temeinice, dar foarte discrete, astfel încât clientul să se bucure de vacanţă.
”Renumitul meniu de bufet suedez specific conceptului all inclusive în Bulgaria este înlocuit de un meniu a la carte sau pe bază de precomandă, conceput astfel încât turistul să aibă minimă interacţiune cu personalul de servire. Accesul în săli va fi diferit organizat, dar din consideraţie pentru turişti astfel încât aceştia să nu simtă restricţiile. Turiştii vor fi organizaţi în mai multe serii. Există un mare avantaj: turistul va fi servit şi va avea suficient spaţiu personal, revenind spre conceptul tradiţional de relaxare”, adaugă Sebastian Constantinescu.
Măsurile implementate de hotelurile din Bulgaria anul acesta sunt pentru a păstra siguranţa turiştilor, dar acestea chiar oferă mai multă relaxare turiştilor cazaţi pe litoralul Mării Negre. Aceştia vor avea mai multă intimitate precum şi mai mult spaţiu.
În 2020 hotelurile nu mai au voie să ocupe spaţiile de cazare integral pentru a asigura spaţiul de siguranţă pentru turişti. Fiecare oaspete primeşte la sosire un kit care contine dezinfectant, măşti şi mănuşi de unică folosinţă.
Check in-ul va fi organizat astfel încât să permită distanţarea. Check-in-ul se va face doar după ora 14.00, check-out-ul înainte de ora 10.00 – 11.00 ca personalul să aibă timp să facă curat şi să igienizeze.
Se face monitorizarea temperaturii, având consideraţie pentru confortul turiştilor. Dezinfecţia suprafeţelor din zonele publice se face din oră în oră. De asemenea, turiştii vor primi produse de igienă.
Animaţia pentru adulţi şi copii va avea loc doar în aer liber (accesul la locuri de joacă sau sălile de activităţi va fi restricţionat).
Piscinele exterioare vor rămâne deschise publicului, dar şezlongurile şi umbreluţele vor fi amplasate la distanţe mai mari. Similar, pe plajă şezlongurile vor fi distanţate.
Mesele vor fi servite a la carte sau pe bază de precomandă, în serii restrânse de turişti.
Staţiunile din nordul Greciei, o altă opţiune pentru turiştii români
Procedura implementată în Grecia pentru siguranţa populaţiei a fost chiar un model de bune practici pe durata ”lock down”.
Staţiunile din nordul Greciei vor fi, de asemenea, alese pe criteriul distanţei faţă de România. Turiştii românii vor selecta în această an mai degrabă nordul Greciei, Thassos, Kavala sau Halkidiki.
Pentru că au existat măsuri de organizare foarte bune la nivel guvernamental, inclusiv hotelurile şi pensiunile locale au răspuns cu responsabilitate pentru păstrarea unui climat sigur pentru turiştii care urmează să vină în 2020 în vacanţă.
”O preocupare a turiştilor care sună la agenţii este obligativitatea deschiderii unui paşaport de sănătate la trecerea graniţei. În acest moment nu există o astfel de informare oficială. Pentru a urmări detaliile de traversare a graniţelor, reprezentanţii Travel Planner recomandă turiştilor să urmărească periodic website-ul Ministerului Afacerilor Externe”, mai informează aenţia de turism.
Travel Planner împlineşte anul acesta 12 ani. A început activitatea în vara anului 2008. Până în prezent a acumulat peste 120.000 de turişti şi a organizat peste 30.000 de vacanţe.
Compania estimează un venit de 1 milion euro în 2020, ca urmare a investiţiilor în noua platformă online, în care a investit 250.000 euro.
news.ro