„Citeşte româneşte”, campanie a Ministerului Culturii în perteneriat cu mediul privat
Ministerul Culturii a lansat miercuri campania „Citeşte româneşte”, cu scopul de a promova cărţile autorilor autohtoni şi de a realiza o comunicare mai bună între aceştia şi cititorii lor.
Prin acest proiect se doreşte creşterea consumului de carte, în general. România se află între ultimele ţări din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărţi vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franţa, 430 de milioane.
„Deşi am fost încetiniţi în implementarea unor proiecte de situaţia neprevăzută creată de pandemie, reuşim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfăşurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp”, a transmis ministrul Bogdan Gheorghiu într-un comunicat remis News.ro miercuri. „Prin campania «Citeşte româneşte», dorim să promovăm autori români şi să convingem din ce în ce mai mulţi oameni să cunoască şi să citească cărţi ale scriitorilor, poeţilor, autorilor noştri, în general”.
În această campanie, Ministerul Culturii este sprijinit de eMAG, de Uniunea Scriitorilor din România şi de Asociaţia Editorilor din România.
„Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat iniţiativei noastre, punând la dispoziţie toate resursele necesare desfăşurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească şi să o facem cunoscută publicului larg”, a completat ministrul Culturii.
Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2.100 de titluri semnate de peste 1.100 de autori, din domenii variate, de la cărţi de ficţiune, istorie sau economie, până la cărţi pentru copii.
La rândul său, Grigore Arsene, preşedintele Asociaţiei Editorilor din România, a transmis: „Pieţele de carte mature se bazează, în principal, pe cărţile autorilor autohtoni. România este una dintre excepţiile Europei, din acest punct de vedere, şi este în interesul întregului lanţ editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărţilor autorilor români este un pas foarte bun către aşezarea lucrurilor pe drumul lor firesc”.
news.ro